Monte Meidassa

Mount Meidassa on vuori Alpeilla Monviso Hautes Alpes. Se sijaitsee lähellä suurin vuori Graneron pitkin kuilu Val Pellice ja Po-joen laakson.

Piirteet

Vuori sijaitsee harjulla Po ja Pellice laaksot, pään lähellä molempia. Kokonaan Italian alueella, huippukokous on jaettu kuntien Crissolo etelään, ja Bobbio Pellice pohjoiseen.

Tärkeimmät Alppien vedenjakaja kulkee muutaman sadan metrin länteen vuoren klo Mount Granero, jossa tärkeimmät harjun, joka tulee etelästä, mutka länteen ja tekee ison kaaren ridisponendosi sitten pohjoiseen, ja käsittää pää laaksoon Pellice. Granero lähtee vuoren itään harjun jakamalla laaksot Pellice ja Po; Tässä vaiheessa laskee Luisàs, sitten kiipeää huipulle Mount Meidassa. Sieltä se jatkuu itään, sitten itään-kaakkoon kukkulalle antaa Moinen, josta juontaa juurensa lyhyen matkan jopa huippukokous, jossa taittuu kohti koilliseen kohti kiviä founs. Ylhäältä oksat pois toissijainen harju, joka johtaa pohjoiseen korkeus 2990, sitten taipuu pohjoisluoteeseen ja hitaasti viistot laaksossa Pra; Tämä harju erottaa Comba Carbonieri itään, alkaen altaan Pra, länteen.

Huippukokous on "kakku" hienontuneiden pyöristetty, helppo pääsy, joka antaa erinomaiset näkymät sekä ylemmän laaksossa Po ja ryhmä Viso, joka yli Val Pellice.

Vuodesta geologinen näkökulmasta, se kuuluu vuoriston Piemonte kanssa kasvojen ilmeettömyys Jurassic ja Triaskausi muodostelmia, joka tunnetaan myös alueen vihreä kiviä Gastaldi. Erityisesti länsipuolella ne on runsaammin magmatiti, kun taas itäisellä paljastuma muodostumat Serpentino ja serpentiniittiä, joiden suunnitelmat liuskeisuutta sukeltaa kohti lounaaseen.

Nimi näyttää tulevan laskuvirhe puolelta katsastajat jotka suorittivat kartoitus alueen. Meidassa oikeastaan ​​tarkoittaa huonoa laiduntaminen Oksitaani, ja viittaa alapuolella vuori; tämä oli sen sijaan nimeltään paikallisesti Granero napa.

Nousu huipulle

Tavanomaisen reitin on helppo kävellä raita raita vaiheesta Luisàs, josta alle puolessa tunnissa voit huipulle, joka on hienontuneiden tasanne, jonka kohokohta on pyramidi kiviä Yläpuolella metal cross.

Vaihe Luisàs pääsee sekä laaksot. Vuodesta Po-joen laakson aloitat kentällä kuningas, seuraamalla polkua V16 on kasarmi hylätty että jalka reiän Viso, josta käännytään oikealle polkua ylös mäkeä V22; tai turvapaikka Giacoletti jälkeen polku postinkantaja ja yhteydenpito reitti ennen sen loppuun. Pellice laakso, voit kiivetä tarhan Granero, tai suoraan tarhan Willy Jervis altaan Pra, seuraamalla polkua 116 omille. Voit myös kiivetä turvapaikan Face, Ranskan Guil laaksoon, menee mäkeä ylös Traversette ja sitten alas vahva Ordi. Joka tapauksessa, polku on kuin retki, joiden on vaikea arvioida E.

Yksityiskohtainen kuvaus nousu alkaen Pian del Re: Leaving auton parkkipaikalla Pian del Re ei saavuta lähde Po, mutta otat polkua, joka ylittää oikean reunan laakson, joka alkaa talon lähellä Alpine kaupunki Bra. Leikkaa puolivälin vihreä rinteellä ja nopeasti tienhaarassa: oikealla Polku nousee vihreä ruoho rinteet vievät Colle della Gianna; Se jättää pois tämän signaalin ja jatka suoraan kunnes tulet merkitty kaventuminen laaksoon. Täällä jätät haara vasemmalla, joka johtaa Lake Superior ja Refuge Giacoletti ja mennä jopa ruohoinen rinne täynnä suuria lohkareita; Se jättää pois toinen risteykseen, joka johtaa suoraan Refuge Giacoletti ja leikkaa oikeaan muutaman mutkia päässä keskustasta laakson. Se on lyhyt pätkä lähes tasainen ja tulet takaisin keskelle laaksoon rajan ns polku postinkantaja suositeltavaa vain kokeneille retkeilijöille; Se jättää poikkeama jatkuvan sijaan seuraavat opasteita Hole Viso. Joten lyhyt lento vähän "jyrkempi tulet kivinen Pian Mait, joka kulkee pitkin itään ja pääsee noin viisitoista minuuttia jyrkkä kallioinen rinne että comebackin kamppaillut lyhyt hiusneula tulossa lähellä entinen sotilas kasarmi . Tässä vaiheessa, välittämättä oksat reikä Viso ja Traversette Pass ja seuraa kylttejä Monte Meidassa. He menevät takaisin pari hyppyjä roskia ja mutkitteleva kestää noin puoli tuntia Colle Luisas josta nouset nopeasti ylös jyrkkä kallioinen rinne Mount Meidassa ja avulla joitakin pikku miehistä saapuu noin varttitunnin ristin huippukokous.